Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

ZINTEGROWANY puzzle onlineZnak drogowy puzzle online ze zdjęciaZGADNIJ CO? puzzle onlineMIASTO TABACO puzzle online ze zdjęciaprzetrwać torbę puzzle onlineUkładanka: Klik Dengan Bijak puzzle online ze zdjęciaSaweranda puzzle onlinecentrum aba puzzle online ze zdjęciaodpowiedź2 puzzle online ze zdjęciaMicrosoft LSAC Arabia Saudyjska puzzle online ze zdjęciaGórnik Zabrze puzzle onlinePIZZLE ZABAWY SLYTHERIN puzzle onlinePozdrawiamy flagę Indii. puzzle onlineGablota puzzle online ze zdjęciaDjdjhchxjdjd puzzle onlineUwaga Strefa Piwa puzzle onlineCzy to wiarygodne źródło puzzle online ze zdjęciaPlany budowy puzzle online ze zdjęciaOrganizacja Secrète. puzzle online ze zdjęciaFilipian 1: 6 puzzle onlineEtapy rozwoju człowieka puzzle onlineBadday Giveaway. puzzle onlineThe Club Speed ​​Org puzzle onlineOdznaka UAS puzzle onlinenkljlkwfk puzzle onlinePiknik Rodzinny puzzle onlineZatoczka Schittsa puzzle online ze zdjęciaCzerwony i niebieski puzzle onlineObraz wiedzy o alfabecie puzzle onlineFFA Credo, paragraf 3 puzzle online ze zdjęciaOlympusarawr puzzle onlineDr Chase świat puzzli puzzle onlineUcz się puzzli puzzle onlineSPAD Retreat Lodołamacz Aktywność puzzle online ze zdjęciaodrzutowce3781 puzzle online ze zdjęciaNie parkować. puzzle online ze zdjęcia75 suwerennych narodów Hazen puzzle online ze zdjęciaKekistan puzzle online ze zdjęciaPistolet MK2 puzzle onlinePrinceton puzzle onlineModel mentalny Pmbok, wydanie 7 puzzle online ze zdjęciaRaz-dzieci puzzle onlineKlub finansowy puzzle online ze zdjęciaDoroczne spotkanie puzzle onlineTydzień MADU puzzle online ze zdjęciaLippy Lion Hardy Har Har puzzle online ze zdjęciapelancaran nilam frog vle puzzle onlineHuruf Pa puzzle online ze zdjęcia