Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

Układanka puzzle onlineJulio Marìa Matovelle. puzzle online ze zdjęciaLogo tylko dla zabawy puzzle online ze zdjęciaukładanka puzzle online ze zdjęciaRomet puzzle online ze zdjęciaZegar astronomiczny puzzle online ze zdjęciatest puzzle online ze zdjęciaCykl rockowy puzzle onlinePROFIL WYJAZDOWY puzzle onlineSzczęśliwych walentynek! puzzle online ze zdjęciaOdpowiedzialność puzzle onlineArctic Blizzard Puzzle puzzle onlinePrzedmioty w klasie puzzle online ze zdjęciaLitera A puzzle online ze zdjęciabanknoty puzzle online ze zdjęciaUkładanka puzzle online ze zdjęciaTak trzymać puzzle onlineniepowietrzny hebat puzzle onlineTypy przechowywania danych puzzle online ze zdjęciaPODSTAWA CBME puzzle online ze zdjęciaPRAWA DZIECI puzzle onlineRaimivisefed puzzle online ze zdjęciaDzień dobry puzzle online ze zdjęciaSprzęt i oprogramowanie komputerowe puzzle onlinestare etykiety na pudełka zapałek puzzle online ze zdjęciaKaty puzzle onlinedncsjbhcyw puzzle onlineksiążki777 puzzle online ze zdjęciaWspółpraca puzzle onlineewTrewgwgewr. puzzle onlineWidmo elektromagnetyczne puzzle onlineZegarki puzzle online ze zdjęciaStacja 3 puzzle onlineBitcoin... puzzle onlineSFDSVDSDSF. puzzle onlineolimpiady puzzle onlineBEZPIECZNE MACIERZYŃSTWO puzzle onlinePFK Piešťany puzzle online ze zdjęciagra sepsa puzzle onlineUmiejętność zatrudniania 9 puzzle onlinePUZZLE NSTP puzzle online ze zdjęciaSam Bday puzzle online ze zdjęciaC jest dla serca puzzle online ze zdjęciaGra sługusów puzzle onlineHuruf Cha puzzle online ze zdjęciasercowe dwa puzzle onlineKsiążki i książki! puzzle online ze zdjęciaMoja PIERWSZA zagadka puzzle online