Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

dfadfadfadfasdf puzzle online ze zdjęciaQtgvbdd CD m puzzle online ze zdjęciaPanda puzzle online ze zdjęciaScoutsworld. puzzle onlineeduscrum puzzle online ze zdjęciaTerrapuzzlegame. puzzle online ze zdjęciachoroba puzzle online ze zdjęciazagadka puzzle online ze zdjęciapuzzle1 puzzle online ze zdjęciaKupseg Noyes. puzzle onlineZnajdź brakujący kawałek puzzle online ze zdjęciaUmiejętność zatrudniania 5 puzzle onlineTutaj możesz trzymać swoje rzeczy puzzle onlineMARIA FRANCISZKA OD WRZÓD puzzle online ze zdjęciaHerb Novo Hamburgo puzzle onlinePITÁGORAS II puzzle onlineΝόμισμα ενός ευρώ. puzzle online ze zdjęciaGłośność 2 puzzle online ze zdjęciaksiążki puzzle onlineProsta blokada maszyny puzzle online ze zdjęciaserce miłości puzzle onlineMapa muzeum LKC puzzle online ze zdjęciaRok 2 Jigsaw. puzzle online ze zdjęciatestowanie puzzlowania puzzle onlinepodpity flippy abcippy puzzle onlineMiłość autyzm. puzzle online ze zdjęciaVI PFL puzzle online ze zdjęciaPrzywództwo 3 puzzle onlineUcieczka od długów puzzle onlineGoogle chrome puzzle online ze zdjęciaOdkrycie puzzle online ze zdjęcias jest dla pary puzzle online ze zdjęciaPuzzle Red Team puzzle onlinePiramida potrzeb Maslowa puzzle onlinetest_1 puzzle online ze zdjęcia1984 Breakout Clue puzzle online ze zdjęciatablica wizyjna puzzle online ze zdjęciaBądź wolny puzzle onlineSurvivor: CMU puzzle online ze zdjęciaZGADNIJ LOGO puzzle onlineCo to jest porażka puzzle onlineKomputer puzzle online2zł moneta puzzle onlineCiągła integracja - ciągłe dostarczanie puzzle online ze zdjęciaZagadka Etwinning puzzle online ze zdjęciaMayab Center. puzzle onlineKocham rock'n'roll_10 puzzle online ze zdjęciaDroga do Larawan puzzle online