Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

Model mentalny Pmbok, wydanie 7 puzzle online ze zdjęciaRaz-dzieci puzzle onlineKlub finansowy puzzle online ze zdjęciaDoroczne spotkanie puzzle onlineTydzień MADU puzzle online ze zdjęciaPanie Puzzle puzzle online ze zdjęciaLippy Lion Hardy Har Har puzzle online ze zdjęciaDzień Kobiet puzzle onlinepelancaran nilam frog vle puzzle onlineHuruf Pa puzzle online ze zdjęciatestajsdlfkjas puzzle onlinetestP4CK puzzle online ze zdjęciaWyzwanie puzzle do spotkania zespołowego puzzle online ze zdjęciaZapytaj, co jest kluczem puzzle onlineNuty puzzle onlinewiasdfghjnbvdghjhbvc. puzzle onlineSelamat Hari Raya z HHG puzzle online ze zdjęciakcez_logo puzzle onlineKolekcja umowy Shaw EMEA puzzle online ze zdjęciaSTD 7 - System numerów puzzle online ze zdjęciaPlakat teaser. puzzle onlinela_fegergrgergerg puzzle online ze zdjęciaPuzzle Moto F17 puzzle online ze zdjęciaBieszczadzki Park Narodowy puzzle onlineKDF Podatki puzzle online ze zdjęciaRozszyfrować ISM puzzle onlineBrygada dziewcząt puzzle onlinełamigłówka 1 puzzle onlineOSP dystynkcje puzzle onlineHGFDKJHGFDS puzzle onlinemówić czas puzzle online ze zdjęciaSzkoła Puzzle puzzle onlineABCDEFGHIJ puzzle onlineeeewrefs puzzle online ze zdjęciaSerki puzzle onlinePilkarzZ puzzle onlineanaliza puzzle onlineSezon SAS-owy 23 puzzle online ze zdjęciaXVI lat Sarmacji — cz. 1 puzzle onlineVintage Puzzle Organowe puzzle onlinePuzzle krukonów puzzle online ze zdjęciaUkład okresowy puzzle online1 miejsce puzzle kahoot puzzle online ze zdjęciaNasze logo puzzle onlinecóż to, cóż to? puzzle onlineOjcowski Park Narodowy puzzle onlineTempo s5. puzzle onlineMocca Deli. puzzle online ze zdjęcia