Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

Przetestuj łamigłówkę tutaj puzzle onlinełamigłówka pn puzzle onlineNowa łamigłówka puzzle onlineLaurka dla Pawła puzzle onlineTM #1 puzzle online ze zdjęciaForest House puzzle online ze zdjęciaSGC1 puzzle onlineChodź i zgadnij mnie puzzle onlineWskazówka na ?? puzzle onlinePuzzle stażystów puzzle online ze zdjęciaCzas na przerwę puzzle online ze zdjęciaOpera w Sydney puzzle onlineluketaleooo puzzle onlinesdsdsdfgfg puzzle onlinebudowanie zespołu puzzle onlinePuzzle 2022 Dzień Dzwonu puzzle online ze zdjęciaProtokół puzzle online ze zdjęciaMae Jemison puzzle online ze zdjęciaAfirmacja sukcesu puzzle online ze zdjęciasztuka tęczy puzzle online ze zdjęciadoceniać puzzle onlineGrupa 24 puzzle onlinegrupy misyjne puzzle onlinetestydfdfdfsf puzzle online ze zdjęciaMedia społecznościowe puzzle onlineNóż kuchenny puzzle onlineOgólnoakademicka łamigłówka z logo Strand puzzle onlineArsenal2vs12v1 puzzle onlinesenado. Phil puzzle online ze zdjęciaPuzzle Evolet Bantara puzzle onlineletni wypad puzzle online ze zdjęciaLogo dywizji puzzle onlinePokusa puzzle online ze zdjęciaPUZZLE JM TOP puzzle online ze zdjęciaInstytut Magii Peverell puzzle onlineSŁOWO BOŻE puzzle onlineCAOS puzzle online ze zdjęciaCastaway Challenge: Jig Jig puzzle online ze zdjęciaCareer Academies @ Danbury High School puzzle online ze zdjęciaCNV-QE 4.8 Release Puzzle! puzzle onlineHappy 2nd Densive ❤️ puzzle online ze zdjęciaSzczęśliwy dzień pracy. puzzle online ze zdjęciaGTRDSCDSCDS. puzzle onlineAKO w IKAW. puzzle onlinePoliireos puzzle online ze zdjęciadsasadsaasdasda. puzzle onlineSma_puzzle. puzzle online ze zdjęciaEdmama puzzle online ze zdjęcia