Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

Zegar Uruk puzzle online ze zdjęciahjjkjkjoj puzzle onlinetestowa gra o tron puzzle onlineprzygotowanie dzieci do szpitala puzzle online ze zdjęciasdfsfshjjhjhjk puzzle onlines jest dla swiffer puzzle onlinewstać - kkb puzzle online ze zdjęciaKoło wartości puzzle online ze zdjęciaCRM 2022 puzzle online ze zdjęciaLOGO ASEAN puzzle onlineprezent urodzinowy puzzle onlineRegulamin Szkoły Świętego Józefa puzzle onlineCzas na łamigłówkę puzzle online ze zdjęciaDEI- LOGO puzzle online ze zdjęciaJabłkoPuzzle puzzle onlineznak sklepu puzzle onlineZgadnij, jaki jest twój prezent? puzzle online ze zdjęciaŚrodki masowego przekazu puzzle onlineoga fi mi le puzzle onliner oznacza rakietę puzzle online ze zdjęciafknosajhgldmcsnojndf puzzle onlineProwincja Masbate puzzle onlinedgf dfsfsd puzzle online ze zdjęciaOdbierz swoją nagrodę puzzle onlineniesamowite puzzle onlineŚwiątecznie puzzle online ze zdjęciaFirmy technologiczne puzzle onlinePoszukiwacz przygód puzzle onlinedotmailer puzzle onlineLiesl voor Webmaster puzzle online ze zdjęciaZagadka 2 - Trudności puzzle onlineLwy Mahant Swami Maharaj puzzle onlineLogo biblioteczne puzzle onlineDni członkowskie puzzle onlineSWAG px 80. puzzle online ze zdjęciaWycieczka puzzle online56 Rtuyjfg. puzzle online ze zdjęciaSUPR HRO puzzle online ze zdjęciaDzielnica Teksasu puzzle onlineczerwony kapturek puzzle online ze zdjęcia11 Silny puzzle onlineStrategia 2022 / 2025 puzzle onlinePraca zespołowa puzzle online ze zdjęciaZagadka władcy puzzle online ze zdjęciaWyspa Yagong Układaj i rozwiązuj zagadki puzzle onlinePuzzle Blibli Sparc puzzle online ze zdjęciaX puzzle łamigłówka puzzle onlinelogo MORZA puzzle online