Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

Pierścienie Hjh. puzzle onlineMinecraft Jenny piękna puzzle onlineSzczęśliwa rocznica IV. puzzle onlineXxskdfahlj. puzzle onlineMetody rozdzielania mieszanin puzzle onlineaasdqawdqweqweqweqeqwe puzzle onlineUbranie puzzle online ze zdjęciaLions Club of Bombay Uptown puzzle online ze zdjęciaPuzzle be puzzle onlineczekolada w kształcie serca puzzle onlineTydzień Centrum Zdrowia Społecznego puzzle onlinePuzzle puzzle online ze zdjęciaPegi 18 puzzle online ze zdjęciaStoisko rzemieślnicze puzzle onlineołówki i temperówka puzzle online ze zdjęciakompas puzzle online ze zdjęciaTestapozytor. puzzle onlinekjgvdjmhnk puzzle onlineTak, tak puzzle online ze zdjęciaNiemcy puzzle online ze zdjęciaadfbd puzzle onlineGuma bez cukru puzzle onlineKoncepcja globalna puzzle online ze zdjęciaZSP nr 2 puzzle onlineSyndykat CNSM puzzle online ze zdjęciastudio mody stitch n style puzzle online ze zdjęciaBatangi puzzle online ze zdjęciaEDUKACJA BN puzzle onlineMyślenie retoryczne puzzle onlineŻory moje miasto puzzle online ze zdjęciaInstrumenty muzyczne puzzle onlineAgile/Scrum DFT puzzle onlineułóż puzzle puzzle onlineZegar wskaże puzzle onlinedemodadasadsa puzzle onlinef oznacza koniec puzzle onlineLiesl voor Webmaster puzzle onlineEndurance APAC Induction: Day of Essentials puzzle onlinePuzzle puzzle onlineSlogan Membaca puzzle online ze zdjęciaZagadka numeryczna puzzle onlinekolory puzzle online ze zdjęciaasdffghj puzzle onlineEscape Room - zadanie 3 puzzle online ze zdjęciaSkład ciała - M puzzle online ze zdjęciaKrzyż Jezusa puzzle online ze zdjęciat jest dla ciężarówki puzzle onlinezegar tyka puzzle online ze zdjęcia