Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

LOGO HALCYONA puzzle online ze zdjęciaCalifornia puzzle onlineNagroda SW puzzle onlineNarzędzie: Nożyczki puzzle onlineMiraculum biedronka i czarny kot puzzle online ze zdjęciatablice tranzytowe puzzle online ze zdjęciatestowya puzzle online ze zdjęciaWykładnicza układanka puzzle online ze zdjęciasp163 puzzle online ze zdjęciaperfumy puzzle onlinelbes13815 puzzle online ze zdjęciaمة للعالمين puzzle onlineIdeologia puzzle online ze zdjęciaLambang Pramuka Dunia puzzle onlineniespodzianka, idziesz do Luisa puzzle online ze zdjęciaPuzzle mnie. puzzle online ze zdjęciaAbstrakcyjne miasto puzzle onlineLondyn-collage puzzle onlineUAE_Mars puzzle online ze zdjęciaParking miejski puzzle online ze zdjęciac jest dla słoika z ciastkami puzzle online ze zdjęciakwadratowy puzzle onlinep oznacza popshop puzzle online ze zdjęciacancun puzzle online ze zdjęciaRising Tide Puzzle puzzle online ze zdjęciato jest nasza zagadka puzzle onlinenastępna superamerykańska idolka nastolatków pop puzzle online ze zdjęciaDlaczego Pythona puzzle onlinePS Zagadka puzzle onlinePuzzle 1. Napraw mnie! puzzle online ze zdjęciaWyprodukowany udział finansowy puzzle online ze zdjęciasłowa lub słowa puzzle onlineInsygnia unidad scout. puzzle online ze zdjęciaمات الحاسوب puzzle onlineADMINISTRACJA BIUROWA puzzle online ze zdjęciastronie internetowej Prezi puzzle online ze zdjęciaشارك واربح وضع الصورة في التعليقات puzzle online ze zdjęcialokalizacja docelowa dla ER puzzle onlineVito - PandaTeam 2 puzzle online ze zdjęciazasady słuchania puzzle onlineT jak czas puzzle onlinecukiernia puzzle onlinePrzykład puzzle onlineNSS_CVS | KONKURS KORONAWIRUSÓW puzzle onlineSłowo tygodnia puzzle online ze zdjęciaWitamy w fałdzie puzzle online ze zdjęciaF15 Sirpona puzzle online ze zdjęciaRajd Kout 2021 puzzle online ze zdjęcia