Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

Walentynki puzzle onlinekolorowe grzebienie puzzle online ze zdjęciahorloge puzzle online ze zdjęciaNa literę P puzzle onlinebball puzzle online ze zdjęciaNext Electronics Blomberg puzzle online ze zdjęciazdegradowany puzzle onlinePOLSKA EKSTRAKLASA puzzle onlineJorgenrud Bil og Deler AS puzzle online ze zdjęciaKRAJ MUTT puzzle online ze zdjęciaFabryka czekolady 3.0 puzzle onlineMCS COCA-COLA Cola puzzle online ze zdjęciaMCS COCA-COLA Cola puzzle onlineKoło kolorów puzzle onlinebintang11 puzzle onlineliczby puzzle online ze zdjęciadla ciebie mój boo puzzle online ze zdjęciaFlaga puzzle onlinePozdrowienia puzzle onlinelosowe przedmioty puzzle online ze zdjęciaZegar TOWER Puzzle puzzle online ze zdjęciaRozdział 5 Clue puzzle onlineUŁÓŻ SOBIE RABAT puzzle online ze zdjęciaCandy Puzzle. puzzle onlinelakiery niemetalizowane puzzle onlineTest inteligencji puzzle online ze zdjęciakłódki puzzle onlineT SHIRTY puzzle onlineLondyn-kubeczki puzzle onlineMagnesy na lodówkę puzzle online ze zdjęciamodem 56k puzzle online ze zdjęciaJaskółki puzzle online ze zdjęcialogo CBB puzzle onlineLiczenie atomów puzzle online ze zdjęciaKoło kolorów puzzle online ze zdjęciaProdukty MHR puzzle online ze zdjęciaMCS COCA-COLA Punch puzzle online ze zdjęciaGoogle Chrome puzzle online ze zdjęciaAbstrakcja puzzle online ze zdjęciaRodzaje herbat puzzle online ze zdjęcia时间 管理 - 挑战 二 puzzle onlinePocztówki puzzle online ze zdjęcia#UN1versarySquad puzzle onlinePreppy puzzle onlineocsi pampanga puzzle online ze zdjęciaKreator aktywności puzzle onlineبشقاب غذایی سالم - دایتو puzzle onlineDR. ŚMIECH PUZZLE puzzle online